Betalning & Returer
Betalning
I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning.
Ångerrätt och retur
Dogdog.se erbjuder 14 dagars ångerrätt, ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad. Ni har rätt att öppna förpackningen för att kontrollera att och hur varan fungerar inom rimliga gränser, men varan får inte användas ovårdat. Om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning. Om varan returneras i ett skick som omöjliggör vidareförsäljning, exempelvis skadad eller trasig originalförpackning, kommer ingen återbetalning att göras och varan returneras till er, i detta fall står du som kund för fraktkostnaden tillbaka till oss.
Så här gör du en retur
Skriv en lapp med namn och ordernummer och skicka med i paketet. Kom ihåg att du som kund ansvarar för returen till dess att den är åter hos oss. Skicka därför alltid din retur på ett sätt du känner dig trygg med.
För paket/returer upp till 20 kg kan ni kan använda er av vår egen retursedel, den brukar vara det billigaste alternativet . Givetvis går det bra att skicka tillbaka produkten på valfritt sätt (dock ej som postförskott), exempelvis ett vadderat kuvert med frimärken eller fraktsedel från valfritt fraktbolag.
Vid retur står du som kund själv för kostnaden för returfrakt.
Om ni är osäker angående returrätten eller om det gäller invecklade ärenden är ni varmt välkomna att kontakta oss via mail,Info@dogdog.se
För snabbare hantering önskar vi att ni uppger följande information:
- a) Ordernummer (finns i din orderbekräftelse, följesedel eller faktura)
- b) Ditt namn och kontaktuppgifter
- c) Antal och namn på de produkter som du önskar returnera
Skicka till:
ENNV AB
Orgnr:559472-2703
Spångavägen 105b
16857 Bromma
Återbetalning sker inom 14 dagar från att vi mottagit din retur.
Vi meddelar dig via e-post så snart din retur är behandlad hos oss.
Byten
Om du önskar byta storlek på en köpt vara går du tillväga på samma sätt som med en retur.
Skicka tillbaka produkten som inte passar och lägg en ny order på storleken du önskar.
Ej uthämtade paket
Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 250 kr om ett paket ej hämtas ut. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning ovan.
Garantier
Sedvanliga garantier lämnas på produkter där garanti är tillämpligt, eventuella garantier är giltiga i Sverige och endast för förstahandsköpare. Information om eventuell garanti finner du i respektive produkts beskrivning.
Reklamation
Om du fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig omgående kontakta vår kundservice, antingen via mail: Info@dogdog.se För snabbare hantering ber vi dig inkludera följande i din kontakt med oss:
- en utförlig beskrivning av problemet
- foton som visar problemet
- ditt ordernummer
Tänk på det här
För att du ska kunna reklamera varan ska felet vara ursprungligt, det vill säga det ska ha funnits när du fick varan. Ett ursprungligt fel behöver inte nödvändigtvis visa sig direkt när du fått varan. Det kan vara ett ursprungligt fel även om det visar sig efter en viss tid.
Normalt slitage faller inte in under ursprungliga fel, och du får inte heller själv ha orsakat felet.
Du har rätt att göra en reklamation av en vara i tre år efter att du tagit emot den.
Dina rättigheter vid fel på vara
Om det visar sig vara ett ursprungligt fel kan du ha rätt att:
Få varan reparerad (avhjälpande)
Få en likvärdig, felfri vara (omleverans)
Få avdrag på priset
Häva köpet
Hålla inne med betalningen
Få skadestånd
Vid en godkänd reklamation kan du inte ställa alla krav på samma gång. Vi har i regel rätt att försöka laga den defekta varan eller skicka en ny vara som ett första steg. Som konsument kan du alltså inte kräva en hävning och pengarna tillbaka direkt, utan vi måste först ges möjlighet att åtgärda felet.
Det är viktigt att du kontaktar oss och berättar om felet så snart som möjligt. Om du reklamerar inom två månader från att du upptäckt felet räknas det alltid som att det skett i rätt tid.
Under dom första två åren är det vi som säljare som ska bevisa att felet inte fanns från början, när det gått mer än två år måste du som kund kunna bevisa att det är ett ursprungligt fel på varan.
Om du skickat en reklamerad produkt till oss för kontroll och produkten visar sig vara felfri, kommer varan att returneras till er, i detta fall står du som kund för kostnad för eventuella kvalitetstester samt returfrakten tillbaka till dig.
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
ARN: http://www.arn.se/
Box 174, 10123 Stockholm